dropshipping

Dropshipping co to jest? Wady, zalety, czy się opłaca?

Spis treści:

  1. Dropshipping co to jest? Wady, zalety, czy się opłaca, hurtownie dropshippingowe – wprowadzenie
  2. Dropshipping co to jest?
  3. Dropshipping zalety
    1. Brak angażowania kapitału przy sprzedaży w dropshippingu
    2. Brak konieczności posiadania magazynu
    3. Możesz działać globalnie
    4. Oszczędność na pracownikach
    5. Sprzedaż produktów o dużych gabarytach
    6. Sprzedaż produktów na zamówienie
    7. Sprawdzenie potencjału danego produktu
  4. Podsumowanie – 7 zalet dropshippingu
  5. Dropshipping wady
    1. Brak angażowania kapitału to również wada dropshippingu
    2. Wojna cenowa
    3. Nieaktualne stany magazynowe
    4. Brak kontroli nad wysyłką
    5. Jedno zamówienie, kilka hurtowni
    6. Zwroty konsumenckie
  6. Podsumowanie – 6 wad dropshippingu
  7. Dropshipping – czy się opłaca?
  8. Czasami wada dropshippingu jest też jego zaletą
  9. Hurtownie dropshipping lista
  10. Fulfillment jako alternatywa dla braku magazynu
  11. Jak zarobić na dropshippingu?
  12. Dropshipping podsumowanie

Dropshipping co to jest? Wady, zalety, czy się opłaca, hurtownie dropshippingowe – wprowadzenie

Dzień dobry, Piotr Weppe. Kłaniam się nisko. Witam serdecznie na moim YouTubie. Witam serdecznie na moim podcaście.

Dzisiaj rozpoczynam serię trzech odcinków na temat dropshippingu. Już mówię jaki będzie układ tego wszystkiego. Teraz nagrywany zalety dropshippingu. Za tydzień będą wady dropshippingu. Dla Ciebie za tydzień, dla mnie pewnie za 15 minut. Będziemy to jedno po drugim nagrywać.
Czyli mamy pierwszy odcinek – dzisiejsze zalety dropshippingu. Za tydzień wady dropshippingu, a potem chcę zrobić takie podsumowanie zbiorcze zalet, wad oraz moich własnych przemyśleń na temat sprzedaży w dropshippingu, plus zebranego feedback’u z komentarzy pod spodem. Jest też taka jedna grupa na Facebooku, gdzie też chcę wrzucić pytanie właśnie o dropshipping. Tam dużo osób w tym działa. To sobie zrobimy w tym trzecim odcinku. W podsumowaniu.

Dropshipping co to jest?

Przechodzimy do meritum sprawy, czyli do samego dropshippingu. Jeżeli nie wiesz, czym jest dropshipping, to pokrótce wytłumaczę. Dropshipping to jest pewien model sprzedaży w internecie, gdzie sprzedajesz de facto towar, którego nie masz na stanie. Nie posiadasz go fizycznie. Wystawiasz go wirtualnie.

Weźmy na przykład myszkę do komputera. Robisz zdjęcie takiej myszki albo dostajesz od hurtowni czy też od producenta. Wstawiasz na swoją stronę internetową, do swojego sklepu internetowego. Dajesz opis i jak ktoś kupi tę myszkę, to wtedy składasz zamówienie w hurtowni dropshipping albo u swojego dostawcy. Jakikolwiek dostawca by to nie był. Dostawca wysyła tę myszkę bezpośrednio do klienta i tak w skrócie działa sprzedaż w modelu dropshipping.

Dropshipping zalety

Przechodzimy do zalet dropshippingu. Mam ich tutaj wypisanych 7. Nie ukrywam, że to będzie troszkę takie jednostronne nagrywanie, bo mam 7 zalet dropshippingu, ale to się zaraz okaże, że te zalety też często są wadami dropshippingu. Natomiast wady dropshippingu przeznaczone są na następny odcinek. Także nie traktujcie tego wszystkiego tak jednostkowo. Jeżeli oglądasz ten odcinek o zaletach dropshippingu, to obejrzyj też odcinek o wadach dropshippingu, a potem to podsumowanie, które będzie wrzucone.

W tym miejscu pojawia się prośba, zanim przejdę do 7 zalet dropshippingu, które mam wypisane. . Jeżeli masz jakiekolwiek przemyślenia, masz jakieś doświadczenie w dropshippingu, działasz w tym modelu, to zostaw komentarz pod spodem. Jeżeli powiem coś kontrowersyjnego, a nie ukrywam, że tak troszkę chcę wbić szpilkę w dropshipping, tymi trzema materiałami, to zostaw też komentarz pod spodem.

Nie ma de facto dobrej odpowiedzi czy to jest model dobry, czy to jest model zły. Jak to wszystko w internecie. Jak wszystko w życiu. To zależy. W każdym razie zostaw jakiś feedback pod spodem. Skomentuj, zapytaj i podziel się swoimi wrażeniami. Powiedz, że ten Piotr Weppe to jakieś zupełne głupoty gada i się nie zna na sprawie.

Zanim przejdę do  zalet ostatnia  dygresja. Ja mam swój sklep internetowy już ponad 10 lat – rehazakupy.pl Tu albo tu gdzieś tu wrzucimy logo. Będziesz mógł sobie zobaczyć. Wejść i zobaczyć jak ten sklep internetowy wygląda. Część towaru w tym sklepie jest sprzedawane w modelu dropshipping. Także to nie jest tak, że ja sobie tutaj teoretyzuje, tylko doświadczenie w tym mam. Sprzedawałem w pewnych okresach dużo więcej w dropshippingu lub dużo mniej. Z każdej strony jakieś to doświadczenie mam.

Przechodzimy do zalet i tak jak mówiłem, nie traktuj tego jednostronnie. Obejrzyj potem odcinek z wadami, a następnie z podsumowaniem.

Jakie są więc zalety dropshippingu?

Brak angażowania kapitału przy sprzedaży w dropshippingu

Przede wszystkim, brak angażowania kapitału. Zobacz co ja powiedziałem minutę albo dwie minuty temu. Wystawiasz na sprzedaż myszkę i Ty nie musisz tej myszki kupować i trzymać na swoim stanie magazynowym. Ty ją kupujesz
dopiero, wtedy kiedy klient ją kupi u Ciebie. Ty ją kupujesz w hurtowni dropshippingowej i już masz pieniądze na to, żeby zapłacić hurtowni, bo klient zapłacił Tobie. Także nie musisz angażować swojego kapitału, co jest niewątpliwie bardzo dużą zaletą dropshippingu.

Brak konieczności posiadania magazynu

Kolejną zaletą jest brak magazynu. Sprzedając w dropshippingu nie potrzebujesz powierzchni magazynowej, ponieważ się się nie magazynujesz. Ty nie masz swojego własnego towaru. Sprzedajesz ten towar niejako wirtualnie, a powierzchnia magazynowa to jest koszt. Metr kwadratowy to około 50 złotych netto plus jakieś opłaty. Pewnie takiej czystej powierzchni magazynowej jest troszkę mniej. Powierzchnia biurowa w Gdańsku w  niereprezentacyjnym miejscu to jest średnio 50 złotych za metr. Ty już na tym oszczędzasz, bo nie potrzebujesz powierzchni magazynowej.

Możesz działać globalnie

Kolejną zaletą dropshippingu przez brak magazynu jest możliwość działania z całego świata. Możesz sobie siedzieć na Zanzibarze, gdzie nie ma obostrzeń i gdzie nie trzeba chodzić w maseczkach. Możesz sobie siedzieć gdziekolwiek na świecie. Nie jesteś fizycznie przywiązany do swojego towaru i jedyne co potrzebujesz to jest komputer i internet, a w skrajnym wypadku może nawet telefon Ci wystarczy. Jak dobrze ogarniasz pracę na telefonie. Robisz to z całego świata. Gdziekolwiek chcesz. Jest taka możliwość.

Oszczędność na pracownikach

Jakkolwiek by to nie zabrzmiało. Oszczędność na pracownikach. Na pracownikach nie można oszczędzać, ale w przypadku dropshippingu Ty w ogóle nie potrzebujesz pracowników, no bo pracowników ma ta hurtownia, czy też Twój dostawca. Ja będę mówił ogólnie dostawca. Pracowników ma Twój dostawca towaru i to oni pakują twoje zamówienia i wysyłają do klienta. Ty nie musisz nikogo więcej zatrudniać. To oni im płacą wynagrodzenie. Nie spotkałem się jeszcze z tym, żeby była jakaś dodatkowa opłata za współpracę w dropshippingu (tutaj mały dopisek, że na dzień dzisiejszy to jest 25.01.2022 już się z takimi przypadkami spotkałem). Nie, po prostu mają wliczone koszty w cenę towaru, w koszty wysyłki itd. Nie musisz nikogo zatrudniać.

Sprzedaż produktów o dużych gabarytach

Dropshipping daje fantastyczną możliwość. Fantastyczną, ale to zabrzmiało. Daje świetną możliwość. Jeżeli masz jakieś produkty dużo gabarytowe, to dropshipping jest do tego idealny. Możesz na przykład w modelu dropshipping sprzedawać meble. Większość mebli jest robionych też na zamówienie.

Z mojej branży to są kozetki do masażu, dla rehabilitantów, przenośne. To wszystko zajmuje miejsce. Nie musisz się w to magazynować. Wstawiasz po prostu ofertę do internetu i te gabaryty wysyła Twój dostawca. Dodam, że ja u siebie z tych gabarytowych rzeczy mam np. kliny, kształtki i różne takie.To są dosyć duże przedmioty, dużo gabarytowe. Do paczkomatów nie wejdą i ja to sobie mogę sprzedawać. Nie przejmuję się tym zupełnie czy to ma metr półtora, czy dwa. Po prostu nie jest to dla mnie żaden problem.

Sprzedaż produktów na zamówienie

Powracając do wspomnianych przed chwilą mebli. Jak jeszcze się nasze dzieci nie urodziły, ja mam dwóch synów. Żona urządzała pokój dla naszego pierwszego dziecka i kupiła takie bardzo ładne mebelki. Nie będę mówił jakiej firmy. Mieli te meble w swoim katalogu, ale one są robione na zamówienie. Oferta tych mebli jest w wielu miejscach w internecie. To nie jest tak, że tylko ten producent sprzedaje te meble. To jest tak, że dużo sklepów je ma. Jeden mój znajomy nawet, jak się po czasie okazało, sprzedaje meble właśnie tej firmy na zasadzie dropshippingu. Także to jest świetna okazja. To idealna okazja.

Sprawdzenie potencjału danego produktu

I ostatnia siódma zaleta dropshippingu to jest możliwość sprawdzenia potencjału danego produktu. Czyli o co chodzi? Jeżeli nie chcesz działać w czystym dropshippingu. Tak jak ja, mój sklep nie działa w czystym dropshippingu, a przychodzi do mnie jakiś nowy dostawca i mówi: „Panie Piotrze my tu mamy świetne piłki. Takie piłki, że w ogóle będzie się skakało, bujało. Na piłkach różne rzeczy można robić.” A ja mówię: No ok dobrze, ale ja już mam 10 rodzajów piłek u siebie w sklepie i nie wiem jak one się będą sprzedawały, więc nie chcę się jakoś w to magazynować, bo nie będę zamrażał pieniędzy w towarze, który nie wiem czy się w ogóle sprzeda.

Tutaj właśnie wchodzi dropshipping, czyli wystawiasz taką piłkę albo trzymając się wcześniejszego przykładu, tę myszkę wirtualnie i sobie sprawdzasz. Jeżeli ona się przez pół roku nie sprzeda to znaczy, że towar jest w ogóle nie jest warty gry. Nie warto się nim interesować. Jeżeli jednak w jednym tygodniu masz zamówienie na jedną sztukę, a potem to rośnie, rośnie, rośnie. To mówisz oho. To jest warte tego, żeby jednak to wycofać z dropshippingu i wziąć to na swój stan magazynowy.

Podsumowanie – 7 zalet dropshippingu

1. Brak angażowania kapitału.
2. Brak magazynu.
3. Przez brak magazynu możliwość działania z całego świata. Jeżeli ktoś ma duszę podróżnika trochę tak jak ja i nie potrafi usiedzieć w jednym miejscu, to jest w ogóle idealna zaleta. Tutaj też fulfillment się trochę w to wpisuje, ale o tym nagram oddzielny odcinek..
4. Oszczędność na pracownikach.
5. Możliwość sprzedaży produktów o dużych gabarytach.
6. Sprzedaż produktów, które co do reguły są robione na zamówienie.
7. Możliwość sprawdzenia potencjału danego produktu.

Tyle w dzisiejszym odcinku na temat dropshippingu. Cóż widzimy się za tydzień, a ja zaraz przechodzę do nagrywania odcinka na temat wad dropshippingu.

Dropshipping wady

Dzisiaj drugi z serii trzech odcinków o dropshippingu. Będę opowiadał o wadach dropshippingu i teraz kwestia organizacyjna. Bardzo ważna. Jeżeli nie oglądałeś odcinka tydzień temu o zaletach dropshippingu, to wróć proszę do niego.

Tak jak powiedziałem już w poprzednim odcinku. Nie traktuj tego tak jednostkowo, że to są wady. Większość wad łączy się z zaletami, a zalety z wadami. Także nie można tego traktować jednostkowo. Wady dropshippingu i koniec i się zamknąć. Nie. Spójrz na całość, poczekaj też na odcinek z podsumowaniem. Wszystko będzie ładnie wytłumaczone.

Jeżeli masz jakiekolwiek przemyślenia więcej wad, więcej zalet to zostaw komentarz pod spodem. Wszystko to trafi do podsumowania.

Ja mam wymienionych tutaj 6 wad. Pierwsze dwie łączą się ze sobą. To są po prostu największe wady dropshippingu, jakie ja jestem sobie w stanie wyobrazić. Pozostałe cztery to już są takiego mniejszego kalibru trochę.

Brak angażowania kapitału to również wada dropshippingu

Dropshipping ma to do siebie co powiedziałem w zeszłym tygodniu w pierwszej zalecie, że nie wymaga angażowania kapitału. Do jakiego wniosku to prowadzi? Takiego, że jest niska bariera wejścia w ten rodzaj biznesu. Jak jest niska bariera wejścia w jakikolwiek biznes, w cokolwiek to jest duża konkurencja. Tak po prostu jest. Także wchodząc w dropshipping możesz spodziewać się ogromnej wręcz konkurencji. Ogromnej konkurencji, bo jest mała bariera wejścia, nie trzeba mieć dużej wiedzy technologicznej, nie trzeba mieć pieniędzy.

Tak więc z jednej strony jest to zaleta dropshippingu, że brak angażowania kapitału, z drugiej strony ogromna wada dropa, bo to prawdopodobnie spowoduje, że będziesz miał ogromną konkurencję. Oczywiście możesz wyszukać jakiś unikalny produkt, ale prawda jest taka, że jak inni zobaczą, że to się sprzedaje to zaraz będziesz miał konkurencję.

Wojna cenowa

Druga największa wada dropshippingu i nierozerwalnie łącząca się z tym, że jest niska bariera wejścia to jest wojna cenowa. No bo jeżeli jest dużo sprzedawców, którzy sprzedają ten sam towar, no to pierwszym pomysłem jaki ma młody rekin biznesu, który wchodzi w dropshipping jest co? Obniżymy cenę. Oni sprzedają za 60 złotych. To my będziemy sprzedawali za 59. Ktoś tam inny sprzedaje za 59 złotych, to ja będę sprzedawał za 58.

Oczywiście tutaj się pojawią zaraz głosy, że taka firma długo nie pociągnie na rynku i ona zaraz upadnie. Ja takie głosy słyszę od ponad 10 lat, od kiedy działam w sprzedaży w internecie. Z praktycznego punktu widzenia to wygląda w ten sposób, że wchodzi młody Janusz biznesu, który zaniża ceny i on sobie zdaje sprawę z tego, że  nic na tym interesie nie zarabia, ale on sobie zdaje sprawę z tego po roku. Niszczenia rynku, zaniżania cen. On się tam po roku, czy po sześciu miesiącach wykruszy, a w tym czasie wejdzie na ten sam rynek dwóch innych Januszy biznesu, którzy też będą zaniżać ceny i tak będą walczyli cenami. Wojna cenowa to nie jest nic dobrego.

Jeżeli działasz na rynku, gdzie jest duża wojna cenowa i nie masz milionów monet, żeby wyłożyć na towar i rzeczywiście kupować dużo taniej z hurtowni dropshipping. Nie, w ogóle nie. Zapomnij, nie wchodź w tego typu interesy.

Czyli mamy niską barierę wejścia jako wadę dropshippingu. Wojna cenowa jaką wadę kolejną. Teraz te cztery przeze mnie wymienione punkty już troszkę mniejszego kalibru.

Nieaktualne stany magazynowe

O co chodzi z tymi nieaktualnymi stanami magazynowymi? Otóż możesz się spodziewać, że wcześniej czy później sprzeda ci się coś, czego nie jesteś w stanie kupić. Bo nie jesteś zsynchronizowany dobrze ze swoją hurtownią dropshipping. Oczywiście można się zsynchronizować, po XML’u czy jakimiś tam innymi systemami, ale często nie jest to robione i sprzedaje się jakiś produkt, który potem okazuje się, że u Twojego dostawcy jest niedostępny. Taka sytuacja wydarzy się prędzej czy później i musisz mieć tego świadomość.

Brak kontroli nad wysyłką

To jest kolejna wada dropshippingu. To jest wada, ale umówmy się to nie jest wada jakiegoś wielkiego kalibru. Bo o co chodzi w braku kontroli nad wysyłką? Jeżeli masz swój sklep i sam wysyłasz towary to możesz sobie zrobić jakieś tam spersonalizowane pudełko, dodatki. Do takich zamówień dokładać to, a do takich zamówień dokładać tamto. Jeżeli ktoś zamówił powyżej 500 złotych to mu wrzucisz tam czekoladki. Jeżeli ktoś zamówił powyżej tysiąca złotych to mu wrzucisz jakiś dodatkowy gratis, ale to się dzieje ręcznie. Jeżeli działasz w dropshippingu i to od Twojego dostawcy wychodzą te towary, no to możesz to zrobić, ale szczerze mówiąc to będzie trochę uporczywe dla Twojego dostawcy i raczej nie ma takiej możliwości.

Inna sprawa też jest taka, że często działając w dropshippingu współpracujemy z jakąś hurtownią i działamy na ich umowach z kurierem. Jeżeli coś z kurierem pójdzie nie tak, a z kurierem często się zdarza, że coś pójdzie nie tak, to wtedy jest to taka trochę przepychanka. Kurier (w sensie firma kurierska) nie będzie z Tobą rozmawiał, bo ty nie jesteś stroną w umowie. Dla niego stroną w umowie jest ta hurtownia, która wysyła i ona ma umowę z kurierem. Także to jest kolejna wada dropshippingu.

Jedno zamówienie, kilka hurtowni

Co w przypadku gdy w jednym zamówieniu są produkty z dwóch, trzech różnych hurtowni? Zakładając, że chcesz mieć szeroki asortyment to sprzedajesz produkty z hurtowni A, B i C. Co jeżeli w jednym zamówieniu będziesz miał produkty z hurtowni A, B i C?

Możliwości są dwie:

  1. Albo ściągasz te wszystkie produkty z tych trzech hurtowni do siebie. Jeżeli tam były jeszcze jakieś inne zamówienia, produkty z tych hurtowni, to ściągasz to wszystko hurtem do siebie, przepakowujesz i wysyłasz do klientów. To kosztuje Twój czas i Twoje pieniądze. Twoje pieniądze w postaci tego, że masz trzy przesyłki.
  2. Albo jeżeli jest zamówienie na trzy produkty z tych trzech różnych hurtowni, to trzema paczkami to idzie do klienta. Jeżeli sprzedajesz jakąś tam drobnicę po 10, 15, 20 złotych to się w ogóle nie spina. Jeżeli masz jakieś produkty z dużą marżą, to wtedy może Ci się to spiąć. To jednak generuje dodatkowe koszty w postaci wysyłki. Nie ukrywam, że to jest duży problem.

Zwroty konsumenckie

Ostatnia z wad dropshippingu. Szósta wada, jaką ja mam tutaj wymienioną to są zwroty konsumenckie. Prawo działa tak, że w Polsce każdy klient, konsument, bo może być też firma, a z firmą troszkę inaczej to działa, ale konsument kupujący u Ciebie w sklepie internetowym, on może oddać towar Tobie jako sklepowi internetowemu w ciągu 14 dni. Natomiast ta hurtownia już w większości przypadków od Ciebie nie przyjmie tego zwrotu towaru. Oni działają z Tobą w modelu B2B. Business to Business, a Ty działasz w modelu B2C. Business To Customer.

Przeczytaj też ten wpis: Zwrot towaru w sklepie internetowym z punktu widzenia sklepu

Czyli nie chciałeś mieć stanów magazynowych, nie chciałeś się magazynować, ale siłą rzeczy no tak będzie, że klienci będą zwracali ten towar do Ciebie. W zależności od tego w jakiej działasz branży no to tych zwrotów będzie albo więcej, albo mniej. Jeżeli sprzedajesz ubrania to tych zwrotów będzie naprawdę dużo. Przy czym tutaj to też zależy. Ostatnio kolega, który działa w branży odzieżowej, opowiadał mi, że od niego hurtownia zwroty przyjmuje.

Podsumowanie – 6 wad dropshippingu

1. Niska bariera wejścia, a więc duża konkurencja.
2. Wojna cenowa.
3. Co w przypadku gdy w jednym zamówieniu masz produkty z dwóch, trzech różnych hurtowni? Rosną Tobie koszty dostawy.
4. Nieaktualne stany magazynowe.
5. Brak kontroli nad wysyłką.
6. Zwroty konsumenckie.

Zaznaczam, że to jest wszystko moja subiektywna opinia i jeżeli się ze mną nie zgadzasz to bardzo dobrze. Bardzo dobrze, że się ze mną nie zgadzasz. Zostaw komentarz pod spodem to wszystko w podsumowaniu wyląduje. Już teraz zapraszam Cię na ten odcinek. To będzie prawdopodobnie za dwa, trzy tygodnie, bo my działamy w ten sposób, że nagrywamy 2-3 odcinki za jednym razem. Potem to obrabiamy i tak ze 2-3 tygodnie nam zajmie zanim to podsumowanie wyjdzie.

Dropshipping – czy się opłaca?

Czy to jest łatwa kasa, a może wręcz przeciwnie? Czy to po prostu jest zwykłe golenie frajerów?

Pierwsza i najważniejsza sprawa w mojej opinii jest taka, że dropshipping to nie jest jakiś cudowny sposób na zarabianie pieniędzy. Jakiś super łatwy biznes. Nie! Dropshipping to jest biznes jak każdy inny.
Masz koszty prowadzenia działalności:

  1. musisz opłacić składki ZUS,
  2. musisz opłacić sobie księgowość,
  3. musisz opłacić sobie lokal,
  4. musisz opłacić koszty oprogramowania.
  5. musisz opłacić koszt pozyskania klienta.

Także to nie jest tak, że kupujesz towar za 80 złotych, sprzedajesz go za 100 złotych i 20 złotych jest dla Ciebie. Nie! Z tych 20 złotych musisz opłacić swoje koszty i jeszcze z tego musi zostać jakiś zysk dla Ciebie, żebyś miał za co żyć.

Natomiast ja mam wrażenie takie, że dropshipping jest przedstawiany w internecie, na różnych portalach czy na YouTubie jako taki bardzo łatwy sposób na zarabianie pieniędzy. Nie!

Czasami wada dropshippingu jest też jego zaletą

W poprzednich odcinkach zarówno jako wadę, jak i zaletę przedstawiłem brak zaangażowania kapitału. Ja bym to jednak traktował jako wadę, bo brak konieczności zaangażowania kapitału powoduje, że jest niska bariera wejścia. Tam, gdzie jest niska bariera wejścia, jest ogromna konkurencja. Także brak zaangażowania kapitału jest to generalnie dla mnie ogromna wada.

Druga sprawa jest taka, że w handlu jest tak, że im więcej pieniędzy położysz na stół, tym większy rabat dostaniesz. Pomyśl sobie czy działając w sposób taki, że składasz zamówienie na 100-200 złotych w hurtowniach. Czy jesteś w stanie wynegocjować sobie takie rabaty, jak wtedy gdy przychodzi gruba ryba, kładzie 10 tysięcy złotych na stół i bierze cały towar na stan? No nie jesteś w stanie. To jest też istotne z punktu widzenia tego modelu biznesowego.

Hurtownie dropshipping lista

Według mnie dropshipping to jest taka świetna opcja dla hurtowni. Dla hurtowni, bo hurtownia, sprzedając jakiś towar do sklepu internetowego, czyli w tym wypadku do Ciebie czy do mnie, ona już ma marżę i ona zarabia. Także ja się śmieję, że taka hurtownia dropshipping ma setki albo i tysiące darmowych przedstawicieli handlowych w internecie. Normalnie jak się zatrudnia handlowca to trzeba mu dać jakąś tam podstawę wypłaty, narzędzia potrzebne do pracy i wypłacić prowizję za obrót, które on wygenerował. Natomiast hurtownia działająca w dropshippingu ona zarabia już w momencie tego jak Tobie sprzeda towar i jej nic już dalej nie interesuje.

Ty wystawiłeś jej ofertę w internecie. Ściągnąłeś klientów, czyli zapłaciłeś do Google ads albo do Facebook ads. Tak to działa, także hurtownie na pewno bardzo fajnie na tym interesie wychodzą.

Jeżeli jednak interesuje cię dropshipping, przygotwałem dla Ciebię LISTĘ HURTOWNI DROPSHIPPING

Fulfillment jako alternatywa dla braku magazynu

Jeżeli chodzi o brak magazynu i taką elastyczność w życiu bym powiedział, że możesz prowadzić biznes z każdego punktu na świecie, bo nie jesteś związany jakoś tam ze swoim towarem. Nie widzisz go. Wysyła go do Ciebie hurtownia. Tutaj świetną opcją czy tam alternatywą dla tego będzie fulfillment, o którym też nagrałem odcinek i tutaj Cię do niego odsyłam Fulfillment czyli logistyka sklepu internetowego
Dobra, teraz najważniejsze.

Jak zarobić na dropshippingu?

Kiedy rzeczywiście można zarobić na dropshippingu? Na dropshipingu można zarobić. Ja sobie wypisałem 4 punkty, kiedy taki dropshipping jest fajną opcją.

  • Pierwsza fajna opcja to jest taka jak jesteś w stanie do swojego sklepu internetowego, na swoją stronę internetową przyciągnąć w miarę duży dobrze targetowany ruch. Darmowy ruch, czyli jak jesteś jakimś influencerem i sprzedajesz koszulki, albo cokolwiek innego. Nie musisz płacić do Google ads, do Facebook ads. Nie musisz płacić za pozycjonowanie, bo masz zasięgi na Instagramie, na Youtubie, na Facebooku. Jesteś w stanie ten cały ruch przekierować do swojego sklepu internetowego, to dropshipping może być bardzo fajną opcją dla Ciebie. Bo to jest istotne. Koszt pozyskania klienta jest bardzo istotnym kosztem w całym e-commerce.
  • Druga sprawa kiedy można na tym zarobić. Jeżeli oferowany przez Ciebie towar jest uzupełnieniem Twojej oferty i ja tutaj się znowu odniosę do tych materacy, które ja sprzedaję w dropshippingu. Mamy sprzęt dla fizjoterapeutów, mamy sprzęt sportowy, mamy różne akcesoria rehabilitacyjne i uzupełnieniem właśnie tego są materace, kształtki, które też są robione na zamówienie. Producent ich nie trzyma na stanie. Dopiero jak składam zamówienie, to oni potrzebują 3-5 dni na to, żeby ten towar wyprodukować i wysłać go do klienta. To jest świetna opcja w dropshippingu.
  • Kolejną opcją, na której można fajnie zarobić jest to, jeżeli dropshipping traktujesz jako sprawdzenie potencjału danego produktu. Współpracujesz już z jakąś hurtownią, kupujesz, masz w ofercie ich 10 produktów. 5 się świetnie sprzedaje i chcesz sprawdzić jak te pozostałe 5 będzie się sprzedawało. Także nie wrzucasz tego od razu na stan magazynowy do siebie, a wyrzucasz po prostu w ofertę sklepu. Jak się pojawi zamówienie, to wtedy Ty to ściągasz z hurtowni. To jest taki model trochę mieszany, bo już z nimi współpracujesz, na zasadach takich czystych. Jeżeli chcesz sprawdzić jak dany nowy produkt się będzie sprzedawał to go ściągasz dopiero pod zamówienie. Jeżeli będzie dużo zamówień to już się w to magazynujesz, a jeżeli będzie się słabo sprzedawał ten towar, to się nie magazynujesz. Trzymasz go wirtualnie w ofercie.
  • Teraz cytat ode mnie z komentarza na Facebooku: Jak nie ma się środków na zatowarowanie dropshipping to może nie najlepszy, ale w miarę dobry sposób na początek drogi do normalnego sklepu. Natomiast warunki podałbym dwa: niezbyt szeroka oferta i cały zysk, miesiąc w miesiąc, pakujemy w towar na magazyn. Ja tak praktycznie zaczynałem, z 5 tysiącami złotych w kieszeni i kartą kredytową. To drugie polecam tylko rozsądnym, bo trzeba wiedzieć jak obracać kasą z karty. Inna sprawa, że teraz jest na pewno trudniej niż 10 lat temu.

To, że jest trudniej to bardzo trafne spostrzeżenie. Jeżeli znajdziesz sobie jakieś produkty, dobre produkty w jakiejś niszy. Nie takie produkty z tych automatycznych integracji, co SaaS’y mają ze sklepami internetowymi. Chcesz zacząć robić obrót po to, żeby się zmagazynować. To to jest właśnie zgodnie z tym cytatem, bardzo fajna opcja.

Dropshipping podsumowanie

Dropshipping tak, ale z głową i na pewno nie jako core biznesu, a raczej jako uzupełnienie oferty, albo raczej jako taka powolna droga do własnego sklepu.

Tyle na dzisiaj. Dziękuję Ci za oglądanie. Zapraszam Cię do subskrybowania mojego kanału.Zapraszam Cie na swojego Facebooka, LinkedIna Instagrama.
Widzimy się za tydzień. Cześć.

Piotr Weppe

Źródło zdjęcia: Pixabay.com

Bezpośrednie linki do filmów:

  1. Dropshipping w praktyce #1. Zalety dropshippingu w sklepie internetowym
  2. Dropshipping w praktyce #2 Dropshipping wady, dropshipping zarobki, dropshipping czy się opłaca
  3. Dropshipping zarobki. Jak zacząć? Dropshipping w praktyce #3