youtube

Jak rozwinąć kanał na YouTube? Pamiętniki #4

Spis treści:

  1. Jak rozwinąć kanał na YT – wprowadzenie
  2. Cierpliwość i regularność w rozwijaniu kanału na YouTube
  3. Content is King
  4. Dynamika filmu
  5. Dobry tytuł i dobra miniatura na Youtube
  6. Blog a YouTube
  7. Przemyślenie – jak się wybić na YouTube
  8. Co się zmieniło na moim kanale YouTube?
  9. Statystyki Youtube

Jak rozwinąć kanał na YT – wprowadzenie

Piotr Weppe, dzień dobry. Kłaniam się nisko. Witam Cię serdecznie na swoim YouTubie. Dzisiaj kolejny odcinek z serii moich pamiętników. Moich postępów na YouTubie i tego, jak kanał YT się rozwija. Myślę, że już na chwilę obecną to jest bardzo przydatny content dla osób, które myślą o tym, żeby założyć własny kanał na YouTubie, zastanawiają się jak to zrobić. No i też dla mnie taka forma pamiętnika jak ja się rozwijam.

W dzisiejszym odcinku będzie kilka moich porad jak się wybić na YouTube i kilka moich przemyśleń na temat tego jak rozwijać kanał na YouTubie. No i na koniec garść statystyk i garść postępów jak to u mnie wygląda. Zapraszam do oglądania.

Cierpliwość i regularność w rozwijaniu kanału na YouTube

YouTube to jest przede wszystkim maraton.To absolutnie nie jest sprint. To, że wrzucicie film dzisiaj czy jutro i na początku on w ogóle nie załapie, nie będzie miało żadnych wyświetleń, na początkowej fazie rozwoju YouTube nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Mi niektóre filmy zaczęły załapywać przez algorytm YouTuba dopiero po 4-5 miesiącach. Także tutaj trzeba cierpliwości.

Druga sprawa – regularność. Ja przez cały zeszły rok wrzucałem filmy na YT raz na tydzień. Z przerwą na święta i Nowy Rok, która miała miejsce niedawno. Według mnie ta regularność powinna być. Regularne wrzucanie filmów na YouTube. Co tydzień, co dwa tygodnie te filmy powinny się pojawiać. Weź pod uwagę to, że ja mówię tutaj o takim kanale jak mój. O kanale YT stricte poradnikowym.

Content is King

Kolejna sprawa – content. Content is the king – jak to mówią. Wydaje mi się, że to jaki content dajesz ludziom, jest bardzo istotne. Bo jeżeli mówisz o jakichś interesujących sprawach, interesujących twoich widzów, całą społeczność to te filmy są oglądane, tzw. watch time przez długi czas. Mają duży, wysoki procent watch time’u. To też bardzo korzystnie wpływa na algorytm YouTube, tak że on z czasem zaczyna polecać twoje filmy.

Dynamika filmu

Ja się tego nauczyłem. Moje filmy na YouTube to jest generalnie gadająca głowa, ale zobacz, że tutaj są różne przerywniki, różne wstawki, jakieś filmiki ze Storyblocks. Tutaj się jakiś napis pojawi. Dzieje się dużo. Są zoom’y, przybliżenia i oddalenia. Dzieje się dużo.

Taki kanał poradnikowy jak mój po prostu nie może po prostu nudzić, tam musi być ta dynamika zachowana. Musi się dużo dziać, bo to jest YouTube. To jest ekran. Wy odbieracie mnie nie tylko słuchem. Gdyby był słuch to byłby podcast. Podcast z resztą też jest oddzielnie, ale tu mówimy o YouTubie. Musi się po prostu dużo dziać. Musi być ta dynamika tego filmu zachowana. Wszystkie pauzy, wszystkie co teraz zrobiłem – ja to wycinam. Jest cały czas mięcho. Mięcho, mięcho, mięcho. Jazda, jazda, jazda i to też ta dynamika filmu wpływa korzystnie na watch time, czyli na procent obejrzenia danego filmu.

Dobry tytuł i dobra miniatura na Youtube

Co to znaczy dobry tytuł? Dobry tytuł to jest taki tytuł, który w tytule ma słowa, których poszukują po prostu widzowie.

  • Jak założyć własną firmę?
  • Jednoosobowa działalność gospodarcza czy spółka z o.o.?
  • Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Tego ludzie szukają i jeżeli chcesz prowadzić kanał poradnikowy to musisz po prostu analizować jakie słowa kluczowe, jakie frazy są wyszukiwane w YouTubie, czy też w Google, który jest powiązany z YouTube. De facto jedna firma.

Blog a YouTube

I ostatnia sprawa to jest właśnie blog. Przy ostatnich pamiętnikach mówiłem, że zaniedbałem, a potem znowu ruszyłem z kopyta. Mianowicie, zacząłem wrzucać na swój blog transkrypcje filmów, czyli to co ja nagrywam. To się robi z tego transkrypcja. Zresztą konkretnie z tych napisów, które są do tego filmu dorabiane i to potem wrzucam jako artykuł na bloga.

To ma też pozytywny wpływ na wyszukiwanie moich filmów czy to z pozycji YouTube’a, czy to z pozycji Google. A jeżeli jest większa ilość wyświetleń na YouTube no to wiadomo, że kanał się będzie rozwijał i szedł do przodu.

Przemyślenie – jak się wybić na YouTube

A teraz kilka przemyśleń. Musisz wiedzieć, że YouTube jest mega pracochłonny. To nie jest tak, ten film nie wiem ile wyjdzie, 5-10 minut, ale ja sobie liczyłem, że na wyprodukowanie jednego filmu takiego 5, czy 10-minutowego zajmuje to 8 godzin. Jeden dzień roboczy to jest taki krótki filmik. Co się składa na te 8 godzin roboty?

  • Pierwsze co to jest przemyślenie tego, o czym chcesz w ogóle mówić. Uporządkowanie sobie tego wszystkiego.
  • Druga sprawa to jest nagranie, czyli to co robię teraz. Ale nagranie to nie jest tylko nagranie. To jest ustawienie aparatu czy tam telefonu w moim wypadku. Podłączenie mikrofonu, ustawienie świateł. Kilka dubli, bo to też nie jest tak, że za pierwszym razem wszystko wychodzi.
  • Następnie jest taki wstępny montaż. Ja te filmy wszystkie, pauzy i tak dalej usuwam. Wycinam, robię takie wstępne zoom’y i przybliżenia, a potem daję ten film do mojego współpracownika Łukasza.
  • On pisze scenariusz. Przykładowo wygląda to w ten sposób, że: 1:00-1:05 wstaw taki i taki filmik, 1:07 taki dźwięk. On mi ten scenariusz pisze, następnie ja to z tym jego scenariuszem znowu montuje.
  • Renderuję, wrzucam na YouTube, robię dobry opis. Łukasz robi miniaturkę.

Tyle i 10 minut filmu to jest 5 do 8, tak mam zapisane, godzin roboty. Bo tak to się w rzeczywistości przekłada na taki czas.

Co się zmieniło na moim kanale YouTube?

Co się zmieniło od ostatniego mojego nagrania, to było 23 maja 2021?

  • Ilość wyświetleń bardzo mocno poszła w górę. Im więcej filmów, tym ta ilość wyświetleń idzie w górę.
  • Wtedy mówiłem bodajże, że mam siedem filmów powyżej tysiąca wyświetleń. W tej chwili to już są 24 filmy powyżej tysiąca wyświetleń. Rekordzista 6,3 tysiąca – Pomysł na biznes. Bardzo wyszukiwania fraza.
  • Osiągnąłem poziom czterech tysięcy wyświetlonych godzin i tysiąca subskrypcji, co pozwala mi na to, żeby zacząć monetyzować swój kanał. Kiedyś mam wrażenie, że to miało większy wpływ. Wiem to z opowiadań innych osób zajmujących się YouTube, bo wtedy można było wstawiać reklamy i dzięki temu niby YouTube bardziej promował filmy, w których można wstawić reklamy. Natomiast od jakiegoś czasu YouTube już na wszystkich filmach wstawia reklamy. I czy to się przełoży bardziej na promowanie kanału? Nie wiem, tysiąc subskrypcji mam dopiero od tygodnia.
  • Na chwilę obecną, po chyba 7 czy 10 dniach monetyzacji, bo YouTube to też musi zaakceptować, zarobiłem 24 złote 36 groszy. To jest kanał poradnikowy. Kanały rozrywkowe, kanały gdzie jest bardziej szeroka widownia, tak bym to powiedział. Tych wyświetleń łapią dużo więcej i te zarobki są dużo większe. Natomiast tutaj moim celem muszę powiedzieć absolutnie nie jest zarabianie na wyświetleniach z YouTube’a.
  • Zmieniło się to, że już ja sam montuje te filmy i tu też poświęcam dużo czasu na to. Wcześniej Paweł je montował. Łukasz cały czas robi scenariusze.

Statystyki Youtube

Teraz troszkę statystyk. Stan na 13 stycznia 2022.

  • Opublikowano 62 filmy. Ten będzie 63.
  • 1191 subskrypcji. 72, 2 tysiąca wyświetleń.
  • 4,3 tysiąca obejrzanych godzin.

Na koniec tego filmu zapraszam Cię do obejrzenia poprzednich moich pamiętników: Jak zacząć na YT? Rozwijam kanał na YouTubie. Widzimy się za kilka dni. Do usłyszenia. Do zobaczenia.
Cześć.

Bezpośredni link do filmu: Jak rozwinąć kanał na YouTube? Jak się wybić na YT? Pamiętniki #4

Źródło zdjęcia: Pixabay.com