agencja marketingowa

Jak wybrać agencję marketingową?

Spis treści:

    1. Wiedza z zakresu marketingu internetowego
    2. Jakich agencji marketingowych unikać?
    3. Jaką agencję marketingową wybrać?

Jak wybrać dobrą agencję marketingową – transkrypt

Piotr Weppe, dzień dobry. Kłaniam się nisko. Witam serdecznie na moim Youtubie.

Dzisiejszy odcinek będzie o tym, jak wybrać odpowiednią agencję marketingową do naszych działań do tego, żebyśmy byli piękni, młodzi i bogaci, a przynajmniej bogaci.

Zapraszam do oglądania.

Wiedza z zakresu marketingu internetowego

Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić jest: zdobyć wiedzę w temacie marketing internetowy. Ja uważam, że jeżeli prowadzimy mały biznes, małe przedsiębiorstwo, nie mamy zatrudnionych menadżerów, dyrektorów i w ogóle, to musimy wiedzę z każdego zakresu prowadzenia firmy posiadać samemu. Także pierwszy krok to zdobyć wiedzę o marketingu internetowym.

Kup sobie parę książek, poczytaj sobie grupy na Facebooku, spróbuj zrobić kilka kampanii marketingowych samemu. Jak już będziesz miał wiedzę o marketingu internetowym to będzie Ci dużo łatwiej wybrać odpowiednią agencję marketingową. Także pierwszy krok to zdobyć wiedzę.

Jakich agencji marketingowych unikać?

Zanim powiem jaką agencję marketingową wybrać, powiem o tym, jakich agencji marketingowych unikać.

      1. Unikamy agencji marketingowych takich, które się same z nami kontaktują, rozsyłają SPAM mailami, że jesteśmy świetni, że jesteśmy super. Nie, takie agencje marketingowe odrzucamy.
      2. Odrzucamy agencje marketingowe , które się z nami kontaktują telefonicznie.

Ja nie twierdzę, że Ci, którzy aktywnie poszukują klienta na rynku są słabi, bo to na pewno nie jest tak, że tam 100 proc. tych agencji marketingowych jest słaba i niedobra. Jest jednak duża doza prawdopodobieństwa, że jeżeli wejdziemy z taką agencją marketingową we współpracę, która pierwszy kontakt nawiązała z nami, w sposób aktywny nas pozyskując, to będzie lipa.

I unikamy też agencji marketingowych, które obiecują złote góry. „Panie Piotrze jak pan z nami zacznie współpracę to panu sprzedaż wzrośnie o ileś tam, 10 tysięcy procent w skali miesiąca.” Nie. Unikamy agencji marketingowych, które obiecują złote góry, bo tak naprawdę one nie znają naszego biznesu, nie wiedzą jakie produkty sprzedajemy. One są w stanie dostarczyć nam ruch na stronę, ale czy ta strona odpowiednio działa, czy odpowiednio konwertuje. Może być tak, że na przykład masz sklep internetowy i masz tam tylko formę płatności przedpłaty na konto, a formę dostawy Poczta Polska. Tam mało kto będzie kupował, bo im to nie pasuje i choćby agencja marketingowa nie wiadomo jak dobrego ruchu wam przyprowadziła, to to nie zadziała. Jeżeli agencja z góry obiecuje złote góry, no to już wiadomo, że z nimi nie warto rozmawiać.

Dodam jeszcze, że ja osobiście unikałbym też ludzi, którzy polecają sami siebie na Facebooku. Jak zadacie pytanie na jakiejś grupie na Facebooku o agencję SEO, SEM to będzie na pewno dużo odpowiedzi i będzie dużo takich, którzy polecają sami siebie. Unikałbym.

Jaką agencję marketingową wybrać?

Dobra, kogo nie wybierać? Kogo zatem wybrać? To jest tak jak z każdą usługą, z każdym produktem, aktywnie poszukujemy poleceń na grupach na Facebooku, wśród znajomych i rozmawiamy. Mamy już wiedzę z zakresu marketingu internetowego, kupiliśmy sobie parę książek, wiemy o co pytać. Dzwonimy do kilku agencji marketingowych, które sobie wybraliśmy i rozmawiamy. Z każdą rozmową my też zdobywamy wtedy wiedzę i doświadczenie i wiemy, o co dalej pytać.

Robicie sobie taki lejek. Tak jak lejek sprzedażowy, tak sobie robicie lejek w wyborze agencji marketingowej. Na początku są te wszystkie agencje, a potem wam się coraz bardziej to konkretyzuje. Teraz też istotna sprawa. Porządna agencja marketingowa, która zna się na swojej robocie, która wie co oferuje, ona raczej nie zrobi dla Was na początku współpracy nic za darmo. Ani nic w takim modelu, że jak wy zarobicie to oni też zarobią. Prawda jest taka, że agencja marketingowa wykonuje pracę. Ona już wykonuje swoją pracę. A czy to się zepnie na końcu? No ona tego nie wie, bo nie ma wpływu na wszystko. Nie ma wpływu na każdy aspekt działania waszego sklepu internetowego. Tak jak to powiedziałem, macie w sklepie wysyłkę tylko pocztą polską i płatność tylko tradycyjnym przelewem przedpłaty na konto. No raczej słabo będzie taki sklep konwertował. Agencja marketingowa, która jest porządna, wie o takich rzeczach, że nie wszystko od niej zależy. Z czasem jak już będziecie współpracowali dłużej, będziecie prawdopodobnie mogli dojść do takiego momentu, że oni wejdą z wami w rozliczenie od obrotu, od sprzedaży, ale to się musicie poznać. Jak w dobrym związku między facetem, a kobietą.
Krok po kroku jest coraz bliżej aż w końcu ślub, dzieci i żyli długo i szczęśliwie.

Także ja bym w taki właśnie sposób podszedł do wyszukiwania agencji marketingowej.

Tyle na dzisiaj.
Zapraszam Cię na swój kolejny odcinek już za kilka dni.
I zapraszam też na swoje media społecznościowe.
Na Instagramie jestem szczególnie aktywny, także tam się widzimy.
Mam nadzieję.
Cześć.

Źródło zdjęcia: Pixabay.com