Spis treści:
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Przewaga konkurencyjna – wprowadzenie
- Szerokość i głębokość oferty sklepu internetowego a zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki obsłudzie klienta
- Czas wysyłki w sklepie internetowym a wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki YouTube
- Dostawa i zwroty w sklepie internetowym
- Opinię o sklepie internetowym
- Zdjęcia i opisy produktów w sklepie internetowym
- Zakupy na raty w sklepie internetowym
- Program lojalnościowy w sklepie internetowym
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Przewaga konkurencyjna – wprowadzenie
Dzień dobry, Piotr Weppe, kłaniam się nisko Witam serdecznie na swoim YT Jak zyskać przewagę konkurencyjną w sklepie internetowym? Jak sprawić żeby to klienci kupowali u nas w sklepie internetowym lub na Allegro, a nie u konkurencji? W skrócie jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? W czasach gdy setki, jak nie tysiące sklepów internetowych sprzedaje te same produkty. Zapraszam do oglądania.
Jeżeli oglądasz mój kanał regularnie, to wiesz że ja nie jestem zwolennikiem wojny cenowej i myślę że zaniżanie cen w ogóle do niczego dobrego nie prowadzi. No chyba że masz jakieś ekstremalne zainteresowania i bankructwo to jest dla Ciebie jakiś fajna ekscytująca przygoda. To wtedy tak. Nagrałem taki filmik na przykładzie konkretnej aukcji na Allegro. Jak się wyróżnić na Allegro jak zwiększyć sprzedaż na Allegro – Jak zarabiać na Allegro, wojna cenowa, skuteczna sprzedaż na Allegro
Natomiast dzisiejszy odcinek będzie taki bardziej ogólny, o tym co sprawia że to klienci będą kupowali w naszym sklepie internetowym a nie u konkurencji. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Wszystko co powiem musisz dopasować konkretnie do swojego przypadku, do swojego sklepu internetowego. To co się sprawdzi w jednym przypadku, może już w przypadku innego sklepu internetowego nie działać tak dobrze. Przy obsłudze klienta o tym powiem. Czasem jest tak, że jakieś działania mogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, ale z drugiej strony podwyższą koszty i sprzedaż w internecie nie będzie już tak opłacalna. Także kalkulator w rękę wdrażaj, ale też licz.
Szerokość i głębokość oferty sklepu internetowego a zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
Pierwsza sprawa to jest głębokość i szerokość oferty. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki szerokiej ofercie? Konkretny przykład – chciałem sobie kupić uchwyt do telefonu. O tyle nietypowy, że miał być z uchwytem na zimną stopkę. Do tego chciałem kupić kabel. Uchwytami do telefonów handluje wiele sklepów i możemy to kupić wszędzie. Z kablami nie było tak prosto. Gdzie dokonałem zakupu? Dokonałem zakupu w sklepie internetowym gdzie był dostępny i jeden i drugi produkt. Teraz ciekawa sprawa. Ceny tych kabli były między 115 a 119 zł, natomiast jak się domyślasz na uchwytach do telefonów rozbieżność cenowa była niesamowita. Zwykły prosty uchwyt do telefonu może kosztować w jednym sklepie internetowym 20 złotych, a w innym 60 zł. Kupiłem ten kabel, kupiłem ten uchwyt do telefonu, w jednym sklepie tylko dlatego, że mieli dostępne i jedno i drugie. Mówiąc wprost nie zwracałem uwagi na cenę uchwytu. Dla mnie wartością było to, że mogę dokonać zakupów w jednym miejscu.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki obsłudze klienta
Druga sprawa – obsługa klienta w sklepie internetowym. To jest właśnie to o czym przed chwilą mówiłem, że jednemu może się to bardziej opłacać, drugiemu może się to mniej opłacać. Dzięki dobrej obsłudze Klienta możesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, ale niekoniecznie zwiększy to Twoje dochody. Jako, że uchwytów było bardzo dużo, zadzwoniłem do sklepu internetowego i mega miła pani, od razu mi powiedziała – taki taki uchwyt będzie dla pana dobry. Także w tym wypadku obsługa klienta sklepu internetowego mega się przydała, ale prawda jest taka że to jest sklep mocno specjalistyczny.
Teraz zdradzę Ci rąbka tajemnicy. W Rehazakupy przez wiele lat, od 2013 albo 14 roku do 19 w ogóle nie można się było dodzwonić telefonicznie. Nie było takiej możliwości. Był numer telefonu podany, ale tam automatyczna sekretarka kierowała rozmówcę żeby napisać maila. Z czego to wynikało? Wynikało to z tego, że na tamten czas ja to wszystko ogarniałem sam. Poza logistyką o czym też nagrałem odcinek Fulfillment czyli logistyka sklepu internetowego Odpisywałem na maile a nie miałem czasu odbierać tych telefonów. Z drugiej strony obroty sklepu internetowego nie były na tyle duże, żeby zatrudnić osobę odpowiedzialną za obsługę klienta. Czyli taką panią która by siedziała tam między 9 a 17 czy 10 – 18. Na cały etat przez przez 8 godzin. Nie spinało mi się bo zamówienia wygenerowane przez tą panią, której co miesiąc trzeba wynagrodzenie zapłacić, nie przekładało by się na zysk dla mnie. Czyli mówiąc wprost, ona by po prostu nie zarobiła na swoją wypłatę. Także kalkulator i liczyć.
Czas wysyłki w sklepie internetowym, a wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
Szybkość wysyłki i czas wysyłki. Wydaje mi się że pewnym mitem jest to, że sklep internetowy musi wysyłać bardzo szybko. Oczywiście jest to jakaś wartość dodana, ale dla mnie bardziej istotne wydaje się być to, żeby rzetelnie informować klienta o czasie wysyłki. Czyli jeżeli mamy jakiś towar i możemy to wysłać od razu no to oczywiście jest to plus dla nas. Jeżeli jednak nie mamy jakiegoś towaru, ściągamy to pod zamówienie do klienta, bo jest jakiś towar to trzeba rzetelnie informować klienta, że wysyłka będzie w takim a takim czasie. To jest istotne i żeby trzymać się tego. Jeżeli coś wysyłacie w 7 dni to nie piszcie, że wysyłacie to od ręki. Źle to się skończy i skończy to się momentalnie negatywnymi opiniami o danym sklepie.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki YouTube
Kanał na YouTubie. Tak kochani kanał na YouTubie. Mój kanał gdzie ja de facto nie recenzuję, nie mówię o swoim sklepie internetowym z punktu widzenia klienta, tylko z punktu widzenia osób zainteresowanych przedsiębiorczością. Wyobraź sobie, że to ma pozytywny wpływ zarówno na prowadzone przez moją firmę szkolenia dla fizjoterapeutów, gdzie też de facto nie mówię w ogóle o fizjoterapii, jak i na sprzedaż w sklepie internetowym.
Dlaczego tak się dzieje? Ja jestem, nieskromnie mówiąc, twarzą tych dwóch firm i dzięki temu że pokazuję siebie, podpisuje się z imienia i nazwiska Piotr Weppe, to wzbudzam większe zaufanie i dzięki temu możemy wygenerować większą sprzedaż w internecie. Inna sprawa jak jest sklep specjalistyczny i oni prowadzą swój kanał na YouTubie. Właśnie ja się wkręciłem bardzo w YT. Te wszystkie kamery, lampy itd. Jest kilka sklepów internetowych, które prowadzą swoje kanały na YouTubie. Prowadzą tam recenzje, opisy danych produktów, porady. Co łączyć z czymś czego nie łączyć. Jak będzie dobrze jak nie będzie dobrze. To to jest mega. Jak już trafisz na taki kanał na YouTubie danego sklepu, to twoja jakby miłość. Miłość to za duże słowo, ale sympatia, o tego słowa mi brakowało. Sympatia do danego sklepu, jest tak duża, że już ty po prostu marzysz żeby im zapłacić te pieniądze. To nieważne, że oni ten statyw czy lampy czy cokolwiek mają o 10 20 30 czy czasami więcej złotych więcej. Po prostu czujesz, że oni robią dobrą robotę, a Ty chcesz im w tym pomóc i dlatego robisz zakupy u nich. Dlatego kanał na YouTubie.
Powiem ci że nie ma wielu kanałów sklepów internetowych na YouTubie. To jest pole które naprawdę można świetnie zagospodarować. W miarę jeszcze na dzisiejszy czas bez konkurencji.
Dostawa i zwroty w sklepie internetowym
To musi pasować do Twojego biznesu. U mnie darmowa dostawa jest od 500 złotych, natomiast darmowych zwrotów nie ma. Szczerze mówiąc jednak, nie wyobrażam sobie sklepu z ubraniami, w dobie dominującej pozycji Zalando na rynku, które oferuje darmową dostawę, darmowe zwroty, żeby reszta konkurencji się w to nie wpasowała. Jeżeli więc działasz w branży odzieżowej to jest to mus, żeby mieć darmową dostawę, darmowy zwrot. Co za tym idzie, zwrot musi być prosty dla klienta. Przeczytaj koniecznie ten artykuł: Zwrot towaru w sklepie internetowym z punktu widzenia sklepu Czyli tak jak w Zalando. Idziesz do „Żabki” po prostu wysyłasz paczkę i po paru dniach masz pieniądze z powrotem na koncie. Dodatkowo oni dają 100 dni na zwrot. Prawo przewiduje, że jesteś zobowiązany do tego żeby, konsumentom dać 14 dni na zwrot. Oni poszli dalej i to już jest też taka wartość dodana, że mają 100 dni na zwrot. Myślę, że sprzedaż którą dzięki temu generują jest tak duża, że te zwroty to pokrywają wielokrotnie.
Opinię o sklepie internetowym
Zacznę od zewnętrznych opinii w sklepie internetowym. Dlaczego od opinii zewnętrznych? Bo one wzbudzają większe zaufanie. Jeżeli widzisz opinię jakąś wewnętrzną, w sklepie internetowym to już tak do końca nie budzi ona w Tobie Twojego zaufania. Natomiast zewnętrzne opinie, na Ceneo na przykład, one już budują zaufanie do sklepu internetowego. To nie znaczy że opinie wewnątrz samego sklepu internetowego, wewnątrz systemu sklepu internetowego nie mają sensu. Przede wszystkim mają sens ze względu na SEO. To jest zawsze dodatkowy tekst na Twojej stronie który, potrafi być zaindeksowany przez Google. Dzięki temu w wynikach organicznych wyszukiwania, Twój sklep internetowy, czy produkty Twojego sklepu internetowego mogą być wyżej.
Druga sprawa jest taka, że w opiniach klienci często zwracają uwagę na jakieś aspekty, o których sprzedawca internetowy by nawet nie pomyślał, że to może być istotne. Czyli to jest też dodatkowe źródło informacji dla innych klientów którzy kupują u Ciebie w sklepie internetowym. Także polecam opinie zarówno zewnętrzne jak i wewnątrz sklepu internetowego.
Zdjęcia i opisy produktów w sklepie internetowym
To jest oczywiste, że opis produktu w sklepie internetowym musi być dobry. Najlepiej jakby był unikalny. Ja u siebie w sklepie internetowym nie mam unikalnych opisów. Mam opisy producentów, ale mam je dosyć tak nazwijmy to przejrzyście zrobione. Tu wytłuszczone, tam ważne informacje. Jakby były unikalne opisy, to już w ogóle by było super ze względu na SEO, ale one muszą być po prostu dobre. Muszą w sposób rzetelny przekazywać informacje o danym produkcie. Dobre opisy produktów potrafią istotnie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
To samo zdjęcia. Nigdy nie wiesz na co klient sklepu internetowego zwraca uwagę. Zawsze możesz zadzwonić i zapytać, ale co do zasady nie wiesz co było przyczyną, że dany klient wybrał akurat ten produkt a nie inny. Być może jest to zdjęcie na którym jest jakiś szczegół na który klient zwróci uwagę. Bo akurat to mu pasuje albo to mu nie pasuje.
Zakupy na raty w sklepie internetowym
W przypadku sklepów z takim droższym asortyment np. ze sprzętem fotograficznym. Myślę że dobrą opcją byłoby możliwość wprowadzenia zakupu na raty. Po stronie sklepu to nie jest jakoś bardzo skomplikowany proces. Są już gotowe integrację z różnymi bankami które oferują takie zakupy na raty. Chyba nawet płatności online PayU to oferują. Więc to jest dobry pomysł i to może być twoja przewaga konkurencyjna. W przypadku sklepów gdzie asortyment, czy też średnia wartość zamówienia jest dosyć wysoka.
Program lojalnościowy w sklepie internetowym
Ostatnia kwestia program lojalnościowy. To może być bardzo dobre dla Twojego sklepu internetowego. Możesz dawać punkty za 100 złotych wydane w sklepie np. 100 punktów, a potem ze 100 punktów na coś można wymienić. Szczerze mówiąc teraz nie mam wdrożonego programu lojalnościowego w moim sklepie internetowym, ale muszę do tego wrócić. 2022 drugi będzie świetnym do tego okresem. Miałem to zrobione i też dawałem punkty za wyrażone opinie o produkcie o zakupionym produkcie. Ze względu na to co mówiłem wcześniej, że opinie o produktach w sklepie internetowym są ważne. Program lojalnościowy przywiązuje klienta do sklepu.
Teraz obejrzyj sobie jeszcze film jak pozyskać klienta: Jak zdobyć klientów w internecie? 8 sposobów jak pozyskać klienta online
Widzimy się za kilka dni do usłyszenia do zobaczenia.
Bezpośredni link do filmu: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, na Allegro. Jak się wyróżnić na tle konkurencji?