Strona firmowa na Facebooku

Strona firmowa na Facebooku. Czy jest Ci potrzebna?

Spis treści:

  1. Strona firmowa na Facebooku – wprowadzenie
  2. Strona firmowa na FB – na moim przykładzie
  3. Sklep internetowy w modelu SaaS
  4. Jaka najlepsza platforma sklepu internetowego – Open source czy SaaS?

Strona firmowa na Facebooku – wprowadzenie

Piotr Weppe, dzień dobry. Kłaniam się nisko. Witam Cię serdecznie na swoim YouTubie. Pewnie nie raz słyszałeś, że jeżeli działasz w internecie, jeżeli sprzedajesz swoje produkty albo usługi przez internet, to musisz mieć stronę firmową na Facebooku (strona firmowa na Facebooku to dawny Fanpage). To jest mit. To jest nieprawda, nie musisz mieć żadnej strony firmowej na FB. Możesz sobie poradzić świetnie bez konta firmowego na Facebooku i w tym dzisiejszym filmie powiem Ci, dlaczego tak jest i dlaczego nie musisz mieć strony firmowej na Facebooku.
Zapraszam do oglądania.

Strona firmowa na FB – na moim przykładzie

W ostatnim czasie popełniłem kilka filmów na temat Facebooka:

  1. Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
  2. FB ads – jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku? Możesz podejrzeć wszystkie kampanie na FB
  3. Jak zwiększyć zasięgi na fb, instagramie. Czemu Facebook je ucina? Social media marketing

Możesz sobie je wszystkie zobaczyć. Generalnie nie ukrywam, że konto firmowe na Facebooku jest pomocne: przy prowadzeniu firmy, sprzedaży produktów, czy usług przez internet, ale to nie jest wymóg. Podam Ci to na swoim przykładzie.

Ja obecnie prowadzę, nazwijmy to trzy brandy:

  1. Jedna to jest Movuto i tam mamy konto na Facebooku.
  2. Drugie to jest Piotr Weppe. Tutaj właśnie się oglądamy. Też mam swoją stronę firmową na Facebooku – Piotr Weppe.
  3. Trzecia to jest rehazakupy.pl i tam w ogóle nie ma żadnej strony firmowej na Facebooku.

Po co Ci konto firmowe na Facebooku?

Zacznę od tego, że żeby prowadzić stronę na Facebooku, to musisz mieć cel prowadzenia konta firmowego na Facebooku. Jak to wygląda u mnie? Za pomocą strony firmowej na FB Piotr Weppe emituje reklamy i dzięki temu ściągam ruch na swój kanał YouTubie i powoli buduje sobie liczbę odbiorców, liczbę subskrybentów, liczbę wyświetleń. Do tego jest mi potrzebny fanpage Piotra Weppe. Właśnie do emitowania reklam, które odsyłają tutaj na Youtube, gdzie się widzimy. Jest duża szansa, że tak powiem, że trafiłeś tutaj na mój kanał za pośrednictwem mojej strony firmowej na Facebooku. . Jeżeli tak to zostaw komentarz, że jesteś z Facebooka.

Strona Movuto to już jest taki duży fanpage na Facebooku, stworzony wiele lat temu. Tam jest ponad 20 tysięcy polubień. Ona nam służy:

  1. Do kontaktu z klientami, bo dużo klientów kontaktuje się z nami za pomocą naszej strony firmowej na Facebooku.
  2. Do informowania o nowych kursach, o nowych wydarzeniach.
  3. Do informowania o zaplanowanych już kursach.
  4. Do emitowania reklam. Żeby emitować reklamy na Facebooku to musisz mieć stronę firmową na Facebooku. Nie da rady emitować reklam bez strony firmowej.

Także do tego jest nam też potrzebna ta strona firmowa Movuto na Facebooku. No i na bieżąco jakieś tam aktualizacje, jak coś się dzieje ciekawego. Czasem fotorelacje z kursu wrzucamy, strona żyje Trochę mniej, trochę więcej, ale generalnie żyje.

Natomiast rehazakupy.pl, mój sklep internetowy, który też już bardzo długo funkcjonuje na rynku, bo ponad 10 lat. On nie ma żadnej strony firmowej, żadnego fanpage’a na Facebooku. Dlaczego? Dlatego, że uważam, że nie jest to potrzebne.

Prowadzenie fanpage na Facebooku – czy jest konieczne?

Ogólnie strona firmowa na Facebooku powinna żyć, powinno coś się dziać. Nie ma nic gorszego niż, jak wejdziecie na stronę firmową na Facebooku, a tam ostatni post jest 3 miesiące temu, 4 miesiące, temu 5 miesięcy temu. To jest lipa. Zastanawiam się, co ja mógłbym wrzucać na swoją stronę firmową na rehazakupy? Szczerze mówiąc, może nie jestem jakimś wielkim marketerem, wielkim biznesmenem, wielkim przedsiębiorcą, ale jakoś już od ponad dziesięciu lat ten sklep funkcjonuje i dosyć dobrze sobie radzi. Ja nie widzę, nie czuję tego, co miałbym tam wrzucać.

Nie ma też potrzeby emitowania reklam, bo my mamy troszkę inne tam źródła pozyskiwania ruchu, źródła pozyskiwania klienta w rehazakupy. Więc nie mam po prostu potrzeby, żeby mieć ten fanpage, a mimo to ten sklep bardzo dobrze funkcjonuje. Nie spinam, nie wymyślam nie wiadomo jakich postów. A co was? U was? Jak tam? Piąteczek się zaczyna, co robicie? Czy już, jeszcze w pracy? Czy już 17 wybiła? Nie, bez sensu. Nie czuję tego i nie mam takiej potrzeby.

Więc generalnie strona firmowa na Facebooku musi mieć swój cel, musi się tam coś dziać. Dzięki tej stronie firmowej musisz realizować założenia, które masz do zrealizowania:

  1. Piotrem Weppe ściągam ruch na YouTube.
  2. Movuto, informujemy o wydarzeniach, kontaktujemy się z klientami, wrzucamy posty, wrzucamy fotorelacje z kursów. Budujemy tam relacje z klientami, mamy tam cel.
  3. W rehazakupy nie widzę takiego celu, nie czuję go.

Prawdopodobnie mógłbym sobie założyć ten fanpage na Facebooku rehazakupy.pl i emitować reklamy sprzedażowe do mojego sklepu internetowego. Jednak wiem, że to jest dosyć drogie źródło pozyskania klienta, a w rehazakupy mamy inne i po prostu takiego celu nie ma. No krótko, zwięźle i na temat.

Natomiast strona czy to już firmowa, czy taka wasza strona www – ona musi żyć. Musi się coś dziać. W rehazakupy się dzieje, bo np. są opinie z Ceneo i tam ludzie widzą, że jest jakaś opinia wystawiona trzy dni temu, tydzień temu. Są jakieś promocje, które są ograniczone czasowo. Także tam ten ruch widać i widać, że coś się dzieje.

Jakbym dorzucił do tego jeszcze stronę firmową na Facebooku, na której się nic nie dzieje. Myślę, że to by wyrządziło więcej szkody, niż pożytku. No i tyle.

Także, żeby działać z sukcesem w internecie nie potrzebujesz absolutnie strony firmowej na Facebooku. Może się przydać, ale musisz wiedzieć po co jej używać.

Dzięki za oglądanie. Widzimy się za kilka dni. Do usłyszenia. Do zobaczenia.
Cześć.

Piotr Weppe

Źródło zdjęcia: Pixabay.com